امام صادق علیهالسلام
سردردشدید
کسی از سر درد به امام صادق علیه السلام شکایت کرد .
ایشان به وی فرمودند دست خود را روی درد بگذار
و سوره #اخلاص و #آیة_الکرسی را بخوان و بگو :
اللَّهُ أَكْبَرُ اللَّهُ أَكْبَرُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَجَلُّ وَ أَكْبَرُ مِمَّا أَخَافُ وَ أَحْذَرُ أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ عِرْقٍ نَعَّارٍ وَ أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ حَرِّ النَّارِ
📚بحارالانوار ج ۹۲ص ۵۸
فرم در حال بارگذاری ...
بیتقوایی، از علل اصلی طلاق
🟢 بیتقوایی، از علل اصلی طلاق
🔹 من نمیخواهم ادعا کنم به علل افزایش طلاق احاطه دارم و میتوانم همه را بیان کنم؛ بدون شک عوامل اجتماعی گوناگونی دخالت دارد. ولی اینقدر میدانم که عامل اصلی افزایش طلاقها از بین رفتن عنصر تقواست.
🔸 اگر تقوا از میان مردم کم نشده بود و مردان و زنان، بیبند و بار نشده بودند اینقدر طلاق زیاد نمیشد. در زندگی قدیم نواقص و مشکلات بیشتری وجود داشت. حتماً مشکلاتی که در زندگی خانوادگی امروزی است در گذشته زیادتر بود، ولی در عین حال عنصر ایمان و تقوا بسیاری از آن مشکلات را حل میکرد. ولی ما امروز این عنصر را از دست دادهایم و با اینکه وسایل زندگی بهتر است با مشکلات بیشتری مواجه هستیم و حالا میخواهیم در همین مسئله افزایش طلاق مثلاً، به زورِ افزودن قید و بند قانون برای مردان و یا زنان، به زور مقررات، به زور دادگستری، به زور قوّه مجریه، با تغییر قوانین و مقررات، از عدد طلاقها بکاهیم و این شدنی نیست.
📗 استاد مطهری، ده گفتار، ص۳۸
فرم در حال بارگذاری ...
نهج البلاغه
💠🔹امیرالمؤمنین علی علیهالسلام⇩
《احْصُدِ الشَّرَّ مِنْ صَدْرِ غَيْرِکَ
بِقَلْعِهِ مِنْ صَدْرِکَ》
كينه و بدخواهى ديگران را
از سينه خود درو كن
تا بدخواهى به تو از سينه ديگران
ريشه كن شود
↲نهج البلاغه، حکمت ۱۷۸
فرم در حال بارگذاری ...
نهج البلاغه
💠امام «علی» علیه السلام:
همه زهد، ميان دو جمله از قرآن قرار گرفته است. خداى تعالى مى فرمايد: «تا بر آنچه از دستتان مى رود اندوهگين نباشيد و بدانچه به دستتان مى آيد شادمانى نكنيد». كسى كه بر گذشته تأسف نخورد و بر آينده شادمان نباشد زهد را از دو سوى آن گرفته است
📜حکمت ۴۳۹ نهج البلاغه
فرم در حال بارگذاری ...
امام هادی علیهالسلام
《اِنَّ الحَرامَ لا ینمی وَ اِن نَمی لا یبارَک
لَهُ فیهِ وَما اَنفَقَهُ لَم یؤجَر عَلَیهِ وَما خَلَّفَهُ
کانَ زادَهُ اِلَی النّارِ》
به راستی که حرام افزایش نمییابد
اگر افزایش یابد، برکتی ندارد
و اگر انفاق شود، پاداشی ندارد
و اگر بماند، توشهای به سوی
آتش خواهد بود
↲کافی، جلد ۵، صفحه ۱۲۵
فرم در حال بارگذاری ...